Virker tidligere og mer effektivt enn stabiliseringssystemer i trekkbilen.
Kontrollerer kontinuerlig tverrbevegelsene til campingvognen.
Griper forsiktig inn for å gjenopprette stabil kjøretøytilstand.
Optimalisert vekt og design.
Horisontal installasjon (plass og bakkeklaring).
Det er situasjoner enhver sjåfør frykter: Campingvognen begynner å slingre på grunn av sterk vind, vindtrykk ved forbikjøring eller plutselige unnamanøvrer.
I verste fall kan den begynne å pendle og føre til en ulykke.
AL-KO tilbyr med ATC et anti-slingresystem som, lik ESP i en bil, registrerer pendelbevegelser på campingvognens aksel via en tverraksellerasjonssensor.
Systemet har et toleranseområde for tillatte tverrbevegelser.
Hvis dette overskrides, griper ATC inn før campingvognen kan begynne å pendle.
Bowdenkablene strammes, noe som igjen aktiverer hjulbremsene.
Dette strekker vogntoget og bringer det tilbake på rett spor.
Bremsingen med AL-KO Trailer Control skjer forsiktig, men er likevel merkbar for sjåføren.
Bremselysene tennes ikke.
Merk:
Vær oppmerksom på at ATC ikke påvirker den kritiske hastighetsgrensen for din campingvogn.
Det har altså ingen innvirkning på kravene for Tempo 100 for campingvogner og andre tilhengere.
Du kan bruke AL-KO Trailer Control for alle campingvogner med et AL-KO-chassis fra og med produksjonsår 1998.
Installasjonen kan utføres hos mer enn hundre AL-KO-forhandlere i Tyskland.
ATC kobles til tilhengerens fordelingsboks og får strøm derfra.
Ved tilkobling utføres automatisk en driftskontroll.
En grønn LED-lampe på påløpsanordningen viser driftsberedskap.
Tilkobling til en 7-polet plugg er derimot ikke mulig.
Når det er installert, krever AL-KO ATC ingen vedlikehold.
Ytterligere spesifikasjoner:
Campingvogn minimumsvekt: 1600 kg.
Innhold:
1 AL-KO Trailer Control.
Bredde pakket (M)
|
0,31
|
Høyde pakket (M)
|
0,052
|
Lengde pakket (M)
|
0,6
|
Pakkevekt (KG)
|
5,2
|
Side i Reimokatalog 2024
|
378
|
Side i Reimokatalog 2025
|
390
|